W2: Zuid India/Ashram school: Juf Lisa - Reisverslag uit Tirunelveli, India van Lisa Hoopen - WaarBenJij.nu W2: Zuid India/Ashram school: Juf Lisa - Reisverslag uit Tirunelveli, India van Lisa Hoopen - WaarBenJij.nu

W2: Zuid India/Ashram school: Juf Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 Maart 2014 | India, Tirunelveli

Dag allemaal,

Poging 10 om een reisverslag te schrijven. Ik ben nu zwaar geirriteerd, omdat dit de 10e keer is dat de computer zomaar zich opnieuw opstart. Mag niet klagen overigens, want er is teminste zo af en toe internet.

De tweede week is ook weer een feit! Dat betekent al 2 weken vegetarisch :). Er wordt hier zo goed gekookt dat ik het niet erg vind. Ik ga dit voort zetten!

De komende weken ben ik Juf Lisa, oftewel Miss Lisa, HAHA. Best grappig :). Vooral de kinderen van 5 tot 10 jaar engelse les geven vind ik leuk. De ouderen zijn ook tof, maar die zijn wat lastiger in bedwang te houden. Echt super lieve en mooie kinderen hier.

Mijn eerste ontmoeting met een slang is ook een feit. Ik zat lekker buiten op een bankje weg te dommelen. Na een uurtje leek het mij verstandig maar eens in de benen te komen. Naast mij zie ik een onschuldige pas weghoppen, maar daarachter een slang! Jawel een 1.20 m lange slang. Maken dat ik weg kom!

In het weekend ben ik naar Madurai geweest met Evy voor 3 dagen. Grote stad in de staat Tamil Nadu. Super gaaf om daar de fruit- en groenten markt te zien! Natuurlijk hebben we veel geshopt en ik hoop dat mijn backpack niet al te vol raakt.

Het is gewoon bizar hoe erg het hindoeisme het leven van de Indiers beheerst. Er zijn hier ook mensen die christen zijn, maar de meesten zijn hindoe. De hele dag bidden, vereren en offeren zij aan de goden. Die goden kan ik trouwns echt niet onthouden. Alleen Shiva en Vishnu kan ik onthouden. Aangezien ik niet echt een lezer ben lijkt het mij verstandig maar eens een boek over deze godsdienst aan te schaffen. Het is moeilijk uit te leggen, maar het is fascinerend hoe het hindoeisme hier is. Mocht je je ooit in een andere cultuur/godsdienst willen wanen: GA NAAR INDIA en verblijf bij locals!

Ik heb nog zoveel te vertellen, maar mijn pc begeeft het steeds!

Ie heurt nog van mie! :) xxx


Liefs,

Lisa

  • 19 Maart 2014 - 08:36

    Anne Vehoff:

    Goed bezog miss Lisa! Ben benieuwd naar je kleurrijke foto's!

  • 19 Maart 2014 - 08:43

    Nienke:

    ❤️

  • 19 Maart 2014 - 12:50

    Mart:

    Je gaat goed daar lees ik wel...
    Mooi dat je het leuk vindt, geniet er van

  • 19 Maart 2014 - 16:07

    Linn:

    Super leuk 'juffrouw Lisa'! Geniet nog van je reis!

  • 19 Maart 2014 - 18:55

    Ron Leliveld:

    Hoi Lisa leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt de komende weken zal ik je ervaringen volgen dan hebben we wat om over te hebben tijdens de Annapurna trek.
    Afgelopen zondag de bijeenkomst gehad een leuke en gevarieerde groep.

    Tot over 4 weken in Kathmandu

    Groetjes Ron

  • 19 Maart 2014 - 22:23

    Vincent:

    Klinkt echt allemaal super, geniet er vooral van!!! en maak je niet druk over je pc of het schrijven van verslagen (wacht maar tot je terug ben dan horen we je helemaal uit :-p). Af en toe een "i'm still alive and i'm having fun"-bericht is top!!
    Namaste!

  • 20 Maart 2014 - 16:31

    Hanneke:

    Heey Lisa, Wat klinkt het allemaal leuk! CHill dat je het daar zo naar je zin hebt en zo'n andere wereld leert kennen. Veel plezier! X

  • 22 Maart 2014 - 09:24

    Sofie :

    Niceeee! geniet ervan lies! voor je het weet ben je weer terug in het normale nederland

  • 26 Maart 2014 - 22:50

    Wilma:

    leuk om je belevenissen te volgen! In Nederland nogal een discussie over de kwaliteit
    van ons vlees, dus Vegetarisch nog niet zo een gek idee... en de alcohol? ha ha..
    Enjoy!!!

  • 02 April 2014 - 00:38

    Cintha Lensink:

    hallo lisa leuk om te lezen al een maand om nog een fijne tijd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 6938

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

India/Nepal

Landen bezocht: