W5+6: Zuid India: Bootjes/strand/natuur/olifantjes - Reisverslag uit Munnar, India van Lisa Hoopen - WaarBenJij.nu W5+6: Zuid India: Bootjes/strand/natuur/olifantjes - Reisverslag uit Munnar, India van Lisa Hoopen - WaarBenJij.nu

W5+6: Zuid India: Bootjes/strand/natuur/olifantjes

Door: L. ten Hoopen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 April 2014 | India, Munnar

Hello iedereen,

Even een korte terugblik. Na weken les te hebben gegeven op de school/ashram zijn Evy en ik vertrokken naar Varkala beach. Heerlijk een paar dagen gechilt. Vervolgens zijn we met de trein naar Kolam gereist.

Kolam
Eenmaal aangekomen in Kolam wouden we de ferry nemen om aan de overkant van het meer te zoeken naar een slaapplek. Een irritante riksja driver pushte ons om te kiezen voor een riksja. Het bleek dat de ferry niet vertrok dus was de keuze simpel. We namen de riksja naar Munroe Island in Kolam. Wauw, die irritante riksja driver bleek een zeer vrolijke en toffe vent! Het was echt lachen met hem en we mochten ieders zelf een kwartiertje de riksja besturen, haha lijp! Aangekomen op Munroe island staren we vol verbazing om ons heen. Wauw wat een paradijsje. Op het eiland zijn ontzettend veel dieren en planten te vinden. De eigenaar van de homestay waar we verblijven neemt ons mee op eiland-tour. De volgende dag maken we een mooie Kano tocht.

Alleppey
Een paar dagen later reizen Evy en ik met de trein verder naar Alleppey. We hebben een leuk geusthouse gevonden. Ik lach me rot, want er staat letterlijk een pony in de gang. Haha, prachtig :). Er zijn op dat moment geen andere gasten. In Kerala is het echt laagseizoen/te warm voor toeristen. Wel is er een dreadlock dude die verteld dat hij al 2 jaar rondreist in Azie. Dit doet hij doormiddel van werken in ruil voor eten en onderdak. Hoe gaaf is dat! Ik bewonder zulke mensen ontzettend. Hij verteld mij dat het hem super bevalt en hoort vaak dat andere mensen graag ook een wereldreis willen maken. Tja, en toch doen ze het niet... Daarom vind ik hem een toffe vent :). Een paar uur later arriveert er een stel uit Londen. Hij heeft zijn baan opgezegd en zij kon voor tijdelijk er tussen uit. Appartement in Londen opgezegd en alle bezittingen bij vrienden ondergebracht. Nog zo'n mooi voorbeeld! Met dit leuke stel maken Evy en ik een 24-uurs houseboat tour. Prachtige natuur, lekker eten en vies cocosnoot bier. Dit cocosnoot bier brouwen enkele inwoners hier zelf. Het stinkt en er zitten vliegen in! Geef mij maar een glaasje wiskey...

Kumily
Vervolgens zitten we de reis door naar Kumily. Het is een klein dorp met een groot Wild Life Resort. Wat ik vooral heel gaaf vind is het slapen in een kleine BOOMHUT! Met, jawel... uitzicht op het resort. De volgende dag gaan we met 2 duitse vrouwen een Nature Walk maken. Een uur later zien we wilde olifanten! Super gaaf, want dat gebeurd niet vaak zeggen de gidsen. S'avonds maak ik een ritje op een tamme olifant. I like olifantjes!

Munnar
Munnar is een paar dagen later aan de beurt. Hier komt hoogstwaarschijnlijk veel thee vandaan die we in NL drinken. De eigenaar is de fam. TATA. Deze man is vast een hele rijke tata;). Munnar is prachtig; heel veel thee plantages, bergen, heuvels, groen en meren. Samen met een riksja driver maken we een tour door Munnar. S'avonds eten we heerlijk in eentypisch Indiaas restaurant. Mijn favouriet is de Dosa. Dan heb ik het niet over een kleine dosa, maar eentje met een lengte van 35 cm schat ik zo. Het is een soort pannenkoek met uien, curry's en aardappels. Heerlijk, eten met je hand!

Vanaf Munnar reis ik alleen terug in 9 uur naar Trivandrum. Evy vliegt namelijk naar Thailand en ik vlieg de 15e naar Mumbai. Die busreis, pff serieus dat is zo anders dan in Nederland. De bus rijdt door bergachtig landchap, kortom; veel bochten. Volgens mij is het ook typisch voor India dat er ingehaald MOET worden. Het telkens maar toeren heeft volgens mij twee functies; 1)Oprotten ik kom eraan en 2) Pas op tegenlicher ik haal nu in in een bocht. Mocht je willen weten of je hart nog hard kan kloppen, pak dan de bus in India. Aangezien Trivandrum dood saai is besluit ik naar Kovalam baech te gaan voor een paar dagen. Helaas ook weinig toeristen, dus praat ik met oude Indiaase mannetjes, die zijn vast te vertrouwen. Gisteren was het helemaal mooi. Ik ging maar eens eten in het tentje dat naar mijn mening de aardigste obers had. Een van de obers raadde mij aan te kiezen voor de Kingfish met naan brood. Ik dacht prima, maar voor die prijs wil ik dan wel heel veel vis meneer! " Tuurlijk Lisa, jij bent onze speciale gast vanavond." Jeeeeetjeeeeee....ik denk dat ik wel een kilo vis op mijn bord heb gekregen. Natuurlijk alles opgegeten, maar dat duurde wel lang!

Ooh touwens, mijn mobiel is naar de klote. Dat krijg je als je niet op let en het water dichterbij komt dan je dacht. Geen whatsapp :|. Nooit gedacht dat ik moeite mee zou hebben niet te beschikken over whatsapp.

Hopenlijk land ik morgen middag veilig in Mumbai. De obers maken mij namelijk bang met het gerucht/feit? dat er Mafia is in deze te overbevolkte stad. Ik kan ontzettend met ze lachen, dus ik vraag mij af of ik mij zorgen moet maken ;).
Ik lees net dat de bagage maar 7 kg mag wegen en de afmetingen die ze hanteren niet overeen komen met mijn backpack. Aiiiii....Nja, ik zie wel morgen!

Toedels!

-xxx-

  • 14 April 2014 - 10:23

    Hanneke:

    Heey Lisa, Weer vet leuk! Genieten dus!:) Jammer dat er weinig toeristen zijn, maar dan krijg je wel de echte Indiase mensen mee:) Veel plezier! X

  • 14 April 2014 - 12:07

    Ruby:

    Lies!! Mooi om weer n verslag te lezen, shit van je mobiel maar dat is dan een extra push om meer verslagen te schrijven!
    Pas op voor de maffia en geniet d'r van! Xxxxxxxx

  • 15 April 2014 - 17:30

    Milou:

    Wauw liesjee!! Super om je verhalen weer te lezen op deze manier, zit echt met een glimlach en bewondering alles te lezen!!!!:) Let goed op jezelf in Mumbai en genietgenietgeniet!!:D Dikke xxx

  • 16 April 2014 - 16:16

    Nienke:

    Veel plezier poepie!

  • 16 April 2014 - 18:42

    W.grootholt.:


    ha, die Lisa,
    Hartstikke fijn dat we weer wat van je horen, wij smullen. goed uitkijken. veel plezier lisa en good luck.
    dag. hartelijke groet en kus,
    jan en willy.

  • 16 April 2014 - 22:37

    Vincent:

    Hahaha rijke tata's daar allemaal, wist het wel hahaha. Nadat ze de touristen in de boomhut hebben gestopt pakken ze hun water scooter uit de bosjes om lekker te chillen op hun jacht van 30 miljoen :-p

    Wat een verhalen heb jij straks om te vertellen zeg!!! Nou, lekker genieten daar! Xxx

  • 16 April 2014 - 22:51

    Anne:

    Elke x weer nieuwschierig naar jou verhaal wanneer ik een mailtje ontvang van waarbenjij. Lijkt mij super daar! Je maakt veel mee. Leuk joh!
    Have fun :)


  • 18 April 2014 - 10:51

    Joketenbruin@gmail.com:

    hallo lisa wat fijn dat het je goed gaat en dat je zoveel van de wereld ziet. we horen het wel als je weer thuis bent . goed oppassen en veel plezier. groetjes bennie en joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1421
Totaal aantal bezoekers 6932

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

India/Nepal

Landen bezocht: